KAPCSOLAT

A repülést, a légiutasokat érintő EU-s szabályok, pl Utasjogok, Eu kártya, Schengeni övezet stb.!

Tiszelt utasunk!

 

Az alábbi általunk hasznosnak tartott tudnivalókat úgy állítottuk össze, hogy az segítse az Ön választását és munkatársaink munkáját egyaránt. Amennyiben további kétségei, kérdései merülnek fel, kérjük, forduljon munkatársainkhoz telefonon, faxon, vagy e-mailben.

A foglalás elkészítéséhez nélkülözhetetlen információk:

  • A vezeték- és keresztnevet az útiokmánnyal egyezően kell megadni. Ez különösen a hölgyek esetében fontos. Minden az útiokmányban szereplő keresztnevet meg kell adni.
  • Az utazás indulási és érkezési napja. Transzatlanti és távol-keleti út esetében egyértelműen meg kell adni, hogy melyik napra kell érkezni, illetve hazaérni, hiszen a hosszútávú járatok esetében elképzelhető, hogy egy éjszakát az utas a repülőgép fedélzetén tölt.
    Hogyan válasszuk ki az utazás dátumát? 
    Az utazás indulási és érkezési dátuma az esetek többségében időben behatárolt (iskolai szünet, konferencia tartama stb.). Ennek ellenére érdemes átgondolni, hogy amennyiben nincs hely akár az oda-, akár a vissza úton, lehet-e 1-2 nappal előbb, vagy később utazni. A legegyszerűbb, ha megadja nekünk az ideális dátumokat, de tájékoztat bennünket arról, hogy melyik napon tud leghamarabb elindulni, melyik az a legkésőbbi nap, amikor haza kell érkezni és ezeken a határokon belül hány éjszakát kíván külföldön tölteni. Így munkatársaink megkeresik az Ön számára a lehető legoptimálisabb megoldást.
  • Az úticél. Kérjük a város mellett az országot is megadni, hiszen előfordulhat azonos nevű város több országban is. Minden olyan várost meg kell adni, ahol a repülőgépből ki szeretne szállni, meg szeretne állni néhány napra, stb.
  • Poggyász díjak:  légitársaságonként eltérő, hogy a feladott poggyászok szállitása dijköteles-e és ha igen mi a díja. A szálitható poggyászok mérete, súlya, száma korlátozott. 
  • A korhoz kötött kedvezmények igénybevételének feltétele a pontos születési adatok megadása. Tehát 2 éven aluli, 12 éven aluli gyermek, 25 év alatti diák esetén születési év, hó, napra van szükség. A csecsemő, gyermek és ifjúsági kedvezmények feltételei légitársaságonként változhatnak, ezért érdemes erről külön is érdeklődni.
  • Kiséret nélküli gyermekek: Légitársaságonként eltérő, hogy nyújt-e kiséret nélküli gyermek szolgáltatást. Ha nem, akkor bizonyos kor alatt - légitársaságonként eltér -  nem utazhat egyedül a gyermek. Ha vállal ilyen szolgáltatást, akkor légitársaságonként eltér, hogy mely korig kötelező igénybevenni és mely kor esetében választható. A szolgáltatás díjköteles. 
  • Az elérhetőség. Elérhetőségként olyan telefonszámot kérünk megadni, amelyen napközben, munkaidőben elérhető az utas. A légitársaságok ugyanis fenntartják maguknak a járatok menetrendjének változtatási jogát, az indulási, érkezési idők megváltozásáról, esetleges járattörlésről, járatösszevonásról egyéb tudnivalókról kollégáink csak ilyen telefonszám esetén tudnak naprakész tájékoztatást adni. Hasznos az e-mail cím megadása is.
  • A törzsutas kártya száma /preferált légitársaságok. Számos légitársaság tart fenn törzsutas programot. Amennyiben Ön bármelyik légitársaságnál törzsutas, vagy az szeretne lenni, kérjük, jelezze, hogy ezt figyelembe vehessük ajánlatunk elkészítésénél. A törzsutas kártya számát a foglalásba beírva, a törzsutas pontokat a legtöbb légitársaság automatikusan jóváírja. A törzsutasszám foglalásban való szerepeltetése segíthet, ha várólistás az utazás, mivel számos légitársaság esetében a törzsutasok prioritást élveznek a helyek megadásakor.
  • Osztály: A járatok többségén turista, prémium túrista,  business, vagy kivételes esetekben első osztályon utazhatnak.
  • Speciális kérések: Speciális kérések: A speciális kéréseket legkésőbb a járat indulását meghatározott idővel, van amit a foglalással egyidőben rögzíteni kell, hogy a légitársaság felkészülhessen. Ilyen kérések az alábbi szolgáltatásokra vonatkozhatnak:   
    • fedélzeti ételek: vallási és étkezési szokásainak megfelelő menüsor kérése  
    • ülésfoglalás: vannak olyan járatok, amelyeken már a helyfoglaláskor meg lehet adni, hogy hová szeretne az utas ülni.  Légitársaságonként változó, hogy dij ellenében lehet-e előre ülést foglalni.  
    • felnőtt kísérete nélkül utazó kiskorú gyermek számára kísérő kérhető, amely azt jelenti, hogy a repülőgépen az utaskísérők külön figyelnek rá, továbbá átszálláskor földi utaskísérő kíséri a megfelelő repülőgéphez az egyedül utazó gyermeket. Induláskor és érkezéskor csak az előre meghatározott személy adhatja át és veheti át a gyermeket a légitársasági dolgozótól. Ez utóbbihoz előre meg kell adni mindkét személy nevét, címét és telefonszámát. A szolgáltatás díja légitársaságonként változó.  Nem minden légitársaság nyújt ilyen szolgáltatást.
    • idős és mozgásukban akadályozott személyek számára ingyenesen  tolószék kérhető  
    • sérült utas (mozgássérült, látás-, vagy halláskárosodásban szenvedő utas) számára a be- és kiszálláshoz, a fedélzeten segítség kérhető   - az átlagosnál súlyosabb, vagy rendhagyó formájú poggyász, csomag (különösen hangszerek, bőgő, tuba stb., sporteszközök, pl. szörf, sílécek stb.) szállítását előre jelezni kell a méretek és súly megadásával.  Előfordul, hogy dijköteles.
    • élő állat (pl. kutya, macska stb.) szállítását előre jelezni kell. Számos légitársaság esetében még az 5 kg alatti kedvenc sem vihető fel a fedélzetre. Ilyenkor az állat a poggyásztérbe kerül. Az utasnak gondoskodnia kell a megfelelő állategészségügyi dokumentumokról, speciális szállító ketrecről. Gondolni kell arra is, hogy az állat szállítása esetén túlsúlydíj is felmerülhet.   
    • VIP váró használata. A VIP váró nem azonos a törzsutas programok kapcsán a törzsutasok rendelkezésére bocsátott várótermek szolgáltatásaival. A VIP (very important persons - nagyon fontos személyek) a szolgáltatási díj megfizetése ellenében bárki számára igénybe vehető, megkülönböztető repülőtéri kiszolgálást jelent. Vagyis induláskor és érkezéskor soron kívül történik a beszállókártya kézhezvétele az útlevél- és vámvizsgálat. A VIP utasokat külön kisbusz szállítja a repülő és a repülőtéri épület között.
  • online check-in: Számos légitársaság lehetővé az indulás előtt 36-23 órával a beszálló kártya on-line elkészitését. ezzel egyrészt kiválasztható az ülés, másrészt elkerülhetőek a repülőtéren a sorállások. Az beszálló kártyával rendelkező utasokat, ha van feladandó poggyászukat külön pultnál (un. drop off pultnál) fogadják, ha nincs feladandó poggyász azonnal lehet menni a biztonsági ellenőrzésre.
  • céges törzsutas programok: : A staralliance szövetségi rendszer és a Sky team szövetségi rendszer működtetnek cégek számára törzsutas rendszert, mely keretén belül a cégek az egyéni pontgyűjtéssel párhuzamosan gyűjthetik a mérföldeket és különféle szolgáltatásokra, kedvezményes jegyre, upgrade-re válthatják. A részvételhez előzetes regisztráció szükséges és mindig a jegy kiállitása előtt kell a céges törzsutas kódot a foglalásba beirni. Utólag nem érvényesithető.

Megosztom a FaceBook-on!

 

ONLINE BIZTOSÍTÁS

Colonade-Atlasz Assistance - SEGÉLYHÍVÓ SZÁMOK
Telefon: 06/1/460-1500
Fax 1: 06/1/460-1515
Fax 2: 06/1/460-1516

 

Nemzetközi ingyenes SEGÉLYHÍVÓ szám:
+800-1254-1354

ONLINE BIZTOSÍTÁS KÖTÉSE

REPÜLŐTÉRI PARKOLÁS

Amíg Ön utazik, autója biztonságáról folyamatos őrzés, elektronikus berendezések, kamerás figyelőrendszer gondoskodik az országban egyedüliként sérülés és lopás elleni biztosítással rendelkező Airport Hotel parkolójában. A parkoló és a terminálok között ingyenes transzfert vehet igénybe.

ONLINE FOGLALÁS