KAPCSOLAT
1052 Budapest Kristóf tér 7-8.
1364 Budapest, Pf. 349
429-1050, 429-1051
429-1055
booking.ticket@hunair.hu

A repülést, a légiutasokat érintő EU-s szabályok, pl Utasjogok, Eu kártya, Schengeni övezet stb.!

AUG
19

London Heathrow nemzetközi repülőtér 1-es és 5-ös terminálján, a tervek szerint már idén szeptembertől megkezdheti működését egy olyan arcfelismerő szkenner, mely a beszállókártya kinyomtatásakor rögzíti az utas képét, majd amikor elhagyja a várótermet, előtte újra azonosítja. Londonban ugyanis számos olyan tranzithelyiség működik, ahol egyszerre több járat utasai várakoznak. Az AIR (Aurora Imaging Recognition) és az Atkins biztonsági cég által kifejlesztett PASS 2 (Passenger Authentication Scanning System) segítségével viszont a jövőben 100%-osan kizárható lesz a tévedés lehetősége, így az utasok biztosak lehetnek majd abban, hogy a megfelelő járatra szállnak be. Nagy-Britannia mindig is élen járt a biometrikus technológia alkalmazásában. Például az e-Borders nevű kormányzati projekt keretében, a manchesteri repülőtéren már 2008 őszén megkezdték egy - a Fujitsu Services és a Vision-Box által kifejlesztett - arcfelismerő rendszer próbaüzemét. Ennek során a kapukba épített szkennerek letapogatták az áthaladók arcát, majd összevetették az adatokat az utazók biometrikus útlevelében, illetve az adatbázisokban található információkkal (ujjlenyomat, DNS-, illetve íriszminta, valamint az arc jellegzetességei). 2007. november 28-tól Heathrow lett az első olyan repülőtér Európában, ahol (az 5-ös terminálon) a helyi- és nemzetközi járatok közös várójába történő belépéskor, valamint a repülőgépbe való beszállításkor minden átszálló vagy beutazó utas számára kötelezővé tették a biometrikus azonosítást. Amszterdam Schipol repülőterén a holland belügyminisztérium a közelmúltban bízta meg az Accenture céget meg egy automatikus ? ugyancsak az arcfelismerésre épülő - határellenőrző rendszer telepítésével. A tervek szerint az idei év végéig összesen 36 elektronikus határátlépő kaput helyeznek üzembe. A fejlesztések célja tehát elsősorban az, hogy egy idő után a repülőtereken és a határátkelőkön teljesen a számítógépekre bízhassák a személyek azonosítását, de mint a mostani londoni példa is mutatja, az új technológia jól hasznosítható a földi kiszolgálás más területein is.

Megosztom a FaceBook-on!

 

HUNAIR BLOG

A HunAir blogját azért hoztuk létre, hogy Ön mindig tájékozott legyen a légi utaztatások témakörében. Bejegyzéseink között beszámolunk a világ és a magyar légiutazást érintő legfrisebb híreiről informásióiról. Munkatársaink figyelemmel kisérik ezeket a történéseket és a lehető leggyorsabban eljuttatját Önhöz, mint blogbejegyzést!